Bläddra
Sökresultat för Anders R. Olsson... Rensa filter?

av:Anders R. Olsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Vår tids journalister lämnar ytterst sällan felaktiga upplysningar i sak. Likväl blir nyhets- och samhällsrapporteringen på område efter område direkt vilseledande. Anders R Olsson reder ut varför. Efter 30 år som journalist och med användning av medieforskningens resultat kan han visa varför ”nyhetsfabriken”…
Köp här

Isbn: 9789174510157

Utgivningsår:20100225

Utgivare: Dejavu Publicerings AB

Mediatyp: BC

av:Anders R. Olsson

Varför ljugs det så mycket i media? Inom nyhetsförmedlingen blåser yrkesverksamma journalister upp oväsentligheter och vilseleder sin publik. Enligt den klassiska liberala teorin om pressfrihet ska medborgarna med hjälp av medierapporteringen förnuftigt kunna diskutera och påverka samhället. Att vår tids…
Köp här

Isbn: 9789127114029

Utgivningsår:20061002

Utgivare: Natur & Kultur

Mediatyp: BC

av:Anders R. Olsson

Kategorier: Juridik
En handbok som lättfattligt presenterar de svenska lagarna om yttrande- och informationsfrihet. Den är i första hand skriven för yrkesverksamma journalister, men reglerna gäller lika för alla medborgare som vill skaffa, ordna, bearbeta eller sprida information. Lagändringar inom detta område kommer allt tätare. Boken…
Köp här

Isbn: 9789144078298

Utgivningsår:20120817

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789197656740

Utgivningsår:20081201

Utgivare: Tusculum Förlag

Mediatyp: BC

av:Anders Rydell, Robert Levine, Mariam Kirollos, Lisa Ehlin, Anders R. Olsson, Helienne Lindvall, Paul Frigyes

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Vilken funktion hade egentligen sociala medier under den arabiska våren? Vilka är den digiala underklassen? Och hur har en handfull teknikföretag i Silicon Valley lyckats sprida ryktet om sig själva som det fria ordet och kunskapens främsta förespråkare När internet ska diskuteras används ofta begrepp som frihet,…
Köp här

Isbn: 9789186815752

Utgivningsår:20120815

Utgivare: Volante

Mediatyp: BC

av:Per Strömbäck, Pelle Snickars, Mariam Kirollos, Robert Levine, Anders R. Olsson, Anders Rydell, Lisa Ehlin, Helienne Lindvall, Paul Frigyes

Kategorier: Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Vilken funktion hade egentligen sociala medier under den arabiska våren? Vilka är den digitala underklassen? Och hur har en handfull teknikföretag i Silicon Valley lyckats sprida ryktet om sig själva som de främsta förespråkarna för kunskap och yttrandefrihet? Internet och vår användning av det förknippas med begrepp…
Köp här

Isbn: 9789186815783

Utgivningsår:20120810

Utgivare: Volante

Mediatyp: EA

Köp här

Isbn: 9789144056760

Utgivningsår:20090814

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC